Warunki użytkowania
Artykuł 1 - Definicje
Niniejszy Regulamin zawiera następujące definicje:
- Okres odstąpienia od umowy: konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w określonym terminie. Okres odstąpienia od umowy odnosi się do okresu, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.
- Konsument: Termin "konsument" odnosi się do osoby fizycznej, nieprowadzącej działalności zawodowej lub gospodarczej, która zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą. W takim przypadku konsument jest drugą stroną umowy i przysługują mu prawa i ochrona konsumenta.
- Dzień: termin "dzień" oznacza dzień kalendarzowy, który obejmuje 24 godziny doby.
- Transakcja na czas określony: Transakcja na czas określony odnosi się do umowy zawieranej na odległość dotyczącej szeregu produktów i/lub usług, w przypadku której obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony w czasie.
- Trwały nośnik: Trwały nośnik to każdy nośnik, który umożliwia konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji umożliwiających identyfikację osoby w taki sposób, że przechowywane informacje mogą być następnie przeglądane i odtwarzane bez modyfikacji.
- Prawo do odstąpienia od umowy: prawo do odstąpienia od umowy oznacza możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie odstąpienia od umowy.
- Przedsiębiorca: termin "przedsiębiorca" odnosi się do osoby fizycznej lub prawnej, która dostarcza towary i/lub usługi konsumentom w drodze umowy zawieranej na odległość. Przedsiębiorca jest drugą stroną umowy, która sprzedaje lub oferuje swoje produkty lub usługi konsumentowi na odległość.
- Umowa zawierana na odległość: Umowa zawierana na odległość to umowa, w której przedsiębiorca organizuje sprzedaż swoich produktów i/lub usług na odległość przy użyciu technologii komunikacji na odległość. Umowa na odległość jest zawierana bez jednoczesnego spotkania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu.
- Technologia komunikacji na odległość: Technologia komunikacji na odległość odnosi się do środków, które mogą być wykorzystane do zawarcia umowy bez jednoczesnego spotkania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu.
- Ogólne warunki handlowe: ogólne warunki handlowe są aktualnymi ogólnymi warunkami handlowymi przedsiębiorcy.
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Organizacja: Vella Commerce Limited
Nazwa firmy: Torebki Kazimiery
Suite C, Level 7, World Trust Tower, 50 Stanley Street, Central
Hong Kong
Adres e-mail:
pomoc@torebki-kazimiery.pl
Numer firmy: 3346245
Artykuł 3 - Zastosowanie
Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do wszystkich ofert składanych przez przedsiębiorcę oraz do wszystkich umów zawieranych na odległość i zamówień między przedsiębiorcą a konsumentem.
Przed zawarciem umowy na odległość niniejsze ogólne warunki muszą zostać udostępnione konsumentowi. Jeżeli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość należy poinformować, że z ogólnymi warunkami można zapoznać się w lokalu przedsiębiorcy i że zostaną one przesłane konsumentowi bezpłatnie na jego żądanie tak szybko, jak to możliwe.
Jeżeli umowa na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, niniejsze ogólne warunki muszą zostać udostępnione konsumentowi drogą elektroniczną przed zawarciem umowy na odległość. Konsument musi być w stanie przechowywać warunki umowy w prosty sposób na trwałym nośniku. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość należy wskazać, gdzie konsument może uzyskać dostęp do ogólnych warunków drogą elektroniczną. Należy również wskazać, że ogólne warunki mogą zostać dostarczone konsumentowi na żądanie, drogą elektroniczną lub w inny nieodpłatny sposób.
W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, w stosownych przypadkach stosuje się akapity drugi i trzeci. W przypadku sprzeczności między niniejszymi warunkami, zastosowanie ma zawsze postanowienie najbardziej korzystne dla konsumenta.
Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszych ogólnych warunków zostanie uznane za nieważne lub odwołalne, w całości lub w części, w dowolnym momencie, umowa i niniejsze warunki pozostają w mocy. W takim przypadku postanowienie, o którym mowa, zostanie niezwłocznie zastąpione wspólnie uzgodnionym postanowieniem, które jak najściślej odpowiada intencji pierwotnego postanowienia.
W ramach niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych sytuacje, które nie zostały wyraźnie określone w niniejszych Ogólnych Warunkach Handlowych, będą oceniane zgodnie z duchem niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych.
W przypadku jakichkolwiek niejasności w interpretacji lub treści jednej lub więcej naszych klauzul umownych, będą one interpretowane zgodnie z duchem niniejszych ogólnych warunków.
Artykuł 4 - Oferta
Jeżeli czas trwania oferty jest ograniczony lub warunkowy, należy to wyraźnie zaznaczyć w ofercie.
Oferta jest niezobowiązująca. Wykonawca ma prawo do modyfikacji i dostosowania oferty.
Oferta powinna zawierać pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis powinien być wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi jak najdokładniejszą ocenę oferty. Jeżeli przedsiębiorca wykorzystuje zdjęcia, zdjęcia te są prawdziwym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Przedsiębiorca nie jest związany oczywistymi błędami lub oczywistymi brakami w ofercie.
Wszystkie ilustracje, specyfikacje i informacje zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.
Zdjęcia produktów są prawdziwym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Sprzedawca nie może zagwarantować, że przedstawione kolory są dokładnie takie same jak rzeczywiste kolory produktów.
Każda oferta zawiera informacje, które wyjaśniają konsumentowi prawa i obowiązki związane z przyjęciem oferty.
W szczególności cena nie obejmuje kosztów odprawy celnej i podatku VAT od importu. Te dodatkowe koszty są odpowiedzialnością i ryzykiem klienta. Usługa pocztowa i/lub kurierska jest zgodna ze szczegółowymi zasadami importu. System ten ma zastosowanie, gdy towary są importowane do kraju przeznaczenia UE, tak jak w tym przypadku. Usługa pocztowa i/lub kurierska obciąża odbiorcę towarów podatkiem VAT (razem lub osobno z opłatami za odprawę celną).
Niniejsza oferta zawiera następujące informacje, aby wyjaśnić konsumentowi, jakie są jego prawa i obowiązki związane z przyjęciem oferty:
- Informacje o tym, w jaki sposób umowa zostanie zawarta i jakie kroki są niezbędne do zawarcia umowy.
- W jaki sposób umowa ma zostać zawarta i jakie kroki należy podjąć w celu zawarcia umowy, w tym sposoby płatności, dostawy i wykonania.
- Termin na przyjęcie oferty lub okres, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę.
- Poziom ceny porozumiewania się na odległość, jeżeli koszt korzystania z technologii jest wysoki. Koszt technologii porozumiewania się na odległość oblicza się na podstawie standardowej opłaty podstawowej za środek porozumiewania się inny niż używany.
- Informacje o tym, czy umowa zostanie zarchiwizowana po jej zawarciu, a jeśli tak, w jaki sposób konsument może uzyskać do niej dostęp.
- Sposób, w jaki konsument może sprawdzić i, w razie potrzeby, poprawić informacje dostarczone w związku z umową przed jej zawarciem.
- Języki inne niż niderlandzki, w których umowa może zostać zawarta.
- Kodeks postępowania, którego przestrzega przedsiębiorca oraz sposób, w jaki konsument może uzyskać dostęp do tego kodeksu drogą elektroniczną.
- Minimalny czas trwania umowy zawieranej na odległość w przypadku transakcji długoterminowej.
- Rozmiary, kolory i rodzaje materiałów dostępnych opcjonalnie.
Należy pamiętać, że koszty wysyłki nie są uwzględnione w powyższych informacjach i muszą być wskazane oddzielnie w ofercie.
Artykuł 5 - Umowa
Z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, umowa wchodzi w życie, gdy konsument zaakceptuje ofertę i spełni warunki w niej określone.
Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca musi niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie drogą elektroniczną. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi otrzymania akceptacji, konsument ma prawo odstąpić od umowy.
Jeżeli umowa jest zawierana drogą elektroniczną, przedsiębiorca musi podjąć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony elektronicznej transmisji danych i zapewnienia bezpiecznego środowiska online. Jeżeli konsument może dokonać płatności drogą elektroniczną, przedsiębiorca musi zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przedsiębiorca ma prawo - w ramach prawnych - sprawdzić, czy konsument jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych oraz ustalić wszystkie fakty i czynniki, które są istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeśli przedsiębiorca ma uzasadniony powód, aby nie zawrzeć umowy na podstawie tej weryfikacji, ma prawo odrzucić zamówienie lub wniosek lub dołączyć do niego określone warunki, podając swoje powody.
Przedsiębiorca dołącza do produktu lub usługi oferowanej konsumentowi następujące informacje na piśmie lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać na łatwo dostępnym trwałym nośniku:
- Adres siedziby przedsiębiorcy, pod który konsument może kierować reklamacje.
- Adres lokalu przedsiębiorcy, pod którym konsument może złożyć reklamację.
- Warunki, na jakich i w jaki sposób konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, lub wyraźne pouczenie o wyłączeniu prawa do odstąpienia od umowy.
- Informacje na temat gwarancji i usług posprzedażnych.
- Informacje, o których mowa w art. 4 ust. 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca przekazał już te informacje konsumentowi przed wykonaniem umowy.
- Wymogi dotyczące rozwiązania umowy, jeżeli czas trwania umowy przekracza jeden rok lub jeżeli umowa została zawarta na czas nieokreślony.
- W przypadku transakcji ciągłej postanowienie poprzedniego ustępu ma zastosowanie tylko do pierwszej dostawy.
Każda umowa podlega warunkowi dostępności wystarczających ilości danych produktów.
Jeśli klient zamówił produkt, ale po złożeniu zamówienia okaże się, że rozmiar, kolor lub produkt jest niedostępny, skontaktujemy się z nim trzykrotnie. Jeśli po trzech próbach nie otrzymamy odpowiedzi od klienta, wyślemy najbliższy dostępny rozmiar lub kolor.
Jeśli wystąpi problem z danymi adresowymi, skontaktujemy się z klientem maksymalnie trzy razy. Jeśli klient nie odpowie, jego obowiązkiem jest skontaktowanie się z nami, abyśmy wspólnie mogli znaleźć rozwiązanie i naprawić sytuację.
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
Przy zakupie produktów konsument ma prawo do odstąpienia od umowy przez okres 14 dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub wyznaczonego przez niego przedstawiciela.
W okresie odstąpienia od umowy konsument musi ostrożnie obchodzić się z produktem i jego opakowaniem. Może on rozpakować produkt lub używać go wyłącznie w celu oceny, czy chce go zatrzymać.
Jeśli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, musi zwrócić produkt przedsiębiorcy wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami oraz, o ile jest to wykonalne w praktyce, w oryginalnym stanie i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przedsiębiorcy.
Konsument musi poinformować przedsiębiorcę o chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. Powiadomienia należy dokonać na piśmie lub pocztą elektroniczną. Gdy konsument poinformuje przedsiębiorcę o chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, ma 14 dni na zwrot produktu. W razie potrzeby konsument musi być w stanie udowodnić, że produkt został zwrócony na czas, na przykład za pomocą dowodu dostawy.
Jeżeli konsument nie wyrazi chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy lub nie zwróci produktu przedsiębiorcy po upływie terminów wymienionych w ust. 2 i 3, umowa kupna pozostaje w mocy.
Artykuł 7 - Koszty odstąpienia od umowy
Jeżeli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, ponosi koszty zwrotu produktów.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu kwoty zapłaconej konsumentowi tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 30 dni po odstąpieniu od umowy. Zakłada to, że produkt został już otrzymany z powrotem. Dokonując zwrotu, przedsiębiorca może poprosić o pokwitowanie podpisane przez przedsiębiorcę lub inny przekonujący dowód, że produkt został zwrócony w całości.
Jeśli dostawa nie powiodła się, klient nie odebrał zamówienia i nie chce, aby zamówienie zostało wysłane ponownie, nie możemy zwrócić kosztów.
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w określonych przypadkach, gdy spełnia następujące warunki:
- Przedsiębiorca wyraźnie wskazał wyłączenie prawa odstąpienia od umowy w ofercie co najmniej na długo przed zawarciem umowy.
- Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy dotyczy tylko niektórych produktów lub usług.
W przypadku produktów prawo do odstąpienia od umowy może zostać wyłączone w następujących przypadkach:
- Przedsiębiorca wytworzył produkt zgodnie ze specyfikacją konsumenta.
- Produkt ma wyraźnie osobisty charakter.
- Produkt nie może zostać zwrócony ze względu na jego charakter, np. produkty higieniczne, które zostały zapieczętowane przez konsumenta.
- Produkt szybko się psuje lub traci ważność.
- Cena produktu zmienia się na rynku finansowym poza kontrolą przedsiębiorcy.
- Pojedyncze gazety i czasopisma.
- Nagrania audio i wideo oraz oprogramowanie komputerowe zapieczętowane przez konsumenta.
W przypadku usług prawo do odstąpienia od umowy może zostać wyłączone w następujących przypadkach:
- Usługa dotyczy zakwaterowania, transportu, wyżywienia lub zajęć rekreacyjnych, które mają być wykonane w określonym dniu lub w określonym czasie.
- Świadczenie usługi rozpoczęło się, za wyraźną zgodą konsumenta, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Usługa dotyczy zakładów i zakładów wzajemnych.
Artykuł 9 - Cena
Ceny towarów i usług oferowanych w okresie ważności oferty zwykle nie podlegają podwyżkom cen, z wyjątkiem zmian stawki VAT. Jednakże, w drodze odstępstwa od powyższego, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, na których ceny mają wpływ wahania na rynkach finansowych i nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli. Takie ceny mogą się różnić, jak wskazano w ofercie. Ważne jest, aby oferta wyraźnie wyjaśniała związek z wahaniami cen i stwierdzała, że wszystkie ceny są cenami docelowymi.
Podwyżki cen są dozwolone tylko w ciągu trzech miesięcy od zawarcia umowy, jeśli wynikają z przepisów ustawowych lub rozporządzeń. Po tym okresie podwyżki cen są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca złożył zawiadomienie i są one oparte na przepisach ustawowych lub konsument ma prawo do rozwiązania umowy w tym samym dniu, w którym podwyżka cen staje się skuteczna.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od sprzedaży z 1968 r. dostawa ma miejsce w kraju, w którym rozpoczyna się transport. Jeśli dostawa ma miejsce poza UE, na przykład pocztą lub kurierem, klient może być zobowiązany do zapłaty podatku VAT od importu lub opłat celnych. W takim przypadku sprzedawca nie nalicza podatku VAT.
Należy pamiętać, że wszystkie ceny mogą zawierać błędy typograficzne, a przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy typograficzne. Przedsiębiorca może przyjąć lub odrzucić zamówienie w przypadku wystąpienia błędów drukarskich.
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
Wykonawca gwarantuje, że produkty i usługi są zgodne z Umową, z cechami określonymi w ofercie oraz że spełniają uzasadnione wymagania dotyczące niezawodności i dostępności, a także przepisy prawne i regulacyjne obowiązujące w momencie zawarcia Umowy. Jeśli tak uzgodniono, przedsiębiorca może również zagwarantować, że produkt nadaje się do użytku wykraczającego poza jego normalne przeznaczenie.
Należy zauważyć, że gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie wpływa na prawa i roszczenia konsumenta wynikające z przepisów prawa i umowy.
Jeśli produkt jest wadliwy lub nieprawidłowo dostarczony, przedsiębiorca musi zostać o tym powiadomiony na piśmie w ciągu 14 dni od daty dostawy. Zwracany produkt musi być w oryginalnym opakowaniu i w takim samym stanie jak nowy.
Okres gwarancji przedsiębiorcy jest taki sam jak okres gwarancji fabryki, co oznacza, że przedsiębiorca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji na produkty na taki sam okres jak gwarancja fabryki. Należy jednak zauważyć, że przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do indywidualnego użytku konsumenta i nie udziela porad dotyczących użytkowania lub stosowania produktów.
Gwarancja jest nieważna, jeśli
- Konsument samodzielnie naprawia lub modyfikuje dostarczone produkty lub zleca wykonanie naprawy lub modyfikacji osobie trzeciej.
- Jeśli konsument lub osoba trzecia zmodyfikuje lub naprawi dostarczone produkty lub pozwoli osobie trzeciej zmodyfikować lub zmienić dostarczone produkty lub pozwoli osobie trzeciej zmodyfikować lub zmienić dostarczone produkty lub jeśli konsument spowoduje, że produkty zostaną zmodyfikowane lub zmienione przez osobę trzecią lub jeśli konsument spowoduje, że produkty zostaną zmodyfikowane lub zmienione przez osobę trzecią.
- Wada wynika w całości lub w części z rządowych lub przyszłych przepisów dotyczących charakteru lub jakości użytych materiałów.
Artykuł 11 - Dostawa i wykonanie
Wykonawca dołoży najwyższej staranności przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty.
Z zastrzeżeniem art. 4 niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia niezwłocznie i najpóźniej w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy okres dostawy.
Jeśli dostawa jest opóźniona lub jeśli zamówienie nie może zostać zrealizowane lub może zostać zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany najpóźniej w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów i żądać odszkodowania za wszelkie szkody.
W przypadku odstąpienia od umowy na powyższych podstawach, przedsiębiorca musi zwrócić kwotę zapłaconą przez konsumenta tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 14 dni po odstąpieniu od umowy.
Jeśli dostarczenie zamówionego produktu jest niemożliwe, przedsiębiorca dołoży starań, aby dostarczyć produkt zastępczy. Konsument zostanie poinformowany w jasny i zrozumiały sposób, że jest to produkt zastępczy. Konsument zachowuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku produktu zastępczego i nie może być ono wyłączone. Koszt przesyłki zwrotnej ponosi przedsiębiorca.
Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów pozostaje po stronie przedsiębiorcy do momentu przekazania produktów konsumentowi lub uprzednio wyznaczonemu przedstawicielowi znanemu przedsiębiorcy, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 - Zdarzenia trwałe: czas trwania, rozwiązanie i odnowienie
Rozwiązanie umowy
Konsument może rozwiązać umowę zawartą na czas nieokreślony dotyczącą regularnych dostaw towarów (w tym energii elektrycznej) lub usług w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem uzgodnionych zasad rozwiązania i maksymalnego okresu wypowiedzenia wynoszącego jeden miesiąc.
Umowa na czas określony dotycząca regularnej dostawy towarów (w tym energii elektrycznej) lub usług może zostać rozwiązana przez konsumenta na koniec ustalonego okresu, z zastrzeżeniem uzgodnionych zasad rozwiązania i maksymalnego okresu wypowiedzenia wynoszącego jeden miesiąc.
Konsument może rozwiązać powyższe umowy w następujący sposób:
- Wypowiedzenie może nastąpić w dowolnym momencie i nie może być ograniczone do konkretnej daty lub okresu.
- Wypowiedzenie musi być dokonane co najmniej w taki sam sposób, w jaki umowa została pierwotnie zawarta.
- Wypowiedzenie musi być zawsze dokonane w takim samym okresie wypowiedzenia, jaki wyznaczył sobie przedsiębiorca.
Kontynuacja
Umowa na czas określony zawarta w celu regularnej dostawy towarów (w tym energii elektrycznej) lub świadczenia usług nie może zostać milcząco odnowiona lub przedłużona na czas określony. Oznacza to, że umowa na czas określony wygasa po upływie uzgodnionego okresu i nie jest automatycznie przedłużana.
Wyjątek od powyższej zasady dotyczy dzienników i tygodników. Taka umowa na czas określony może zostać milcząco przedłużona na maksymalny okres trzech miesięcy. Należy jednak pamiętać, że konsument ma prawo rozwiązać taką przedłużoną umowę przed jej wygaśnięciem z zachowaniem maksymalnie miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Umowa na czas określony dotycząca regularnych dostaw towarów lub usług może zostać milcząco przedłużona na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z zachowaniem maksymalnie miesięcznego okresu wypowiedzenia. Z wyjątkiem regularnego dostarczania dzienników i tygodników rzadziej niż raz w miesiącu, w którym to przypadku umowa może zostać automatycznie przedłużona z zachowaniem maksymalnie trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Umowa na czas określony o prenumeratę dzienników i tygodników na okres próbny lub demonstracyjny nie ulega automatycznemu przedłużeniu. Ten rodzaj umowy ulega automatycznemu rozwiązaniu po zakończeniu okresu próbnego lub demonstracyjnego.
Czas trwania
Jeśli czas trwania umowy jest dłuższy niż jeden rok, konsument może rozwiązać umowę po upływie jednego roku w dowolnym momencie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, chyba że rozwiązanie umowy przed upływem uzgodnionego czasu trwania nie jest rozsądne i sprawiedliwe.
Artykuł 13 - Płatność
O ile nie uzgodniono inaczej, konsument musi zapłacić należne kwoty w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usług termin płatności rozpoczyna się po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia zawarcia umowy.
Ważne jest, aby konsument sprawdził szczegóły płatności i niezwłocznie poinformował przedsiębiorcę o wszelkich nieścisłościach. Pomoże to zapewnić, że szczegóły płatności są prawidłowe i że płatności mogą być dokonywane prawidłowo.
Jeżeli konsument nie dokona płatności, przedsiębiorca może być uprawniony do obciążenia konsumenta uzasadnionymi kosztami zgłoszonymi z wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem ograniczeń prawnych.
Artykuł 14 - Procedura reklamacyjna
Reklamacje dotyczące wykonania umowy należy składać do przedsiębiorcy w ciągu 7 dni od stwierdzenia przez konsumenta niezgodności. Reklamacje muszą być w pełni i jasno opisane.
Przedsiębiorca musi odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Jeśli można przewidzieć, że rozpatrzenie reklamacji zajmie więcej czasu, przedsiębiorca musi przesłać potwierdzenie jej otrzymania oraz informację, kiedy konsument może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.
Należy zauważyć, że złożenie skargi nie powoduje automatycznego zawieszenia obowiązków przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca powiadomi o tym na piśmie.
Jeżeli przedsiębiorca uzna reklamację za uzasadnioną, może bezpłatnie wymienić lub naprawić dostarczone produkty.
Jeśli reklamacja nie może zostać rozstrzygnięta polubownie, powstaje spór, który podlega procedurze rozstrzygania sporów.
Artykuł 15 - Spory
W przypadku, gdy niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie między przedsiębiorcą a konsumentem, do umowy zastosowanie ma wyłącznie prawo holenderskie. Oznacza to, że interpretacja, ważność i wykonanie umowy będą podlegać prawu holenderskiemu, niezależnie od tego, czy konsument ma miejsce zamieszkania w Hong Kong, czy za granicą.